30 Aralık 2008 Salı

(tuhaf) ihtiyar adam ve deniz




Nobel'i aldığı İhtiyar Adam ve Deniz'i Küba'da yazmış Hemingway. Savaşlar görmüş, dünyayı dolaşmış, sık sık avlanmış, bir sürü kadını olmuş,çok tutkulu bir yaşamın ardından da 1961 yılında kendini av tüfeği ile vurarak intihar etmiş. Havana'daki evini görünce, insan böyle bir yere sahip olduktan sonra neden intihar eder diye düşünüyor ister istemez. (Adem abi, "bunlar ailece intihar edenlerden. babası da, dedesi de intihar etmiş" dedi. )( Silahlara Veda'da da şöyle yazıyor aslında: Bazen savaşta ön saflarda büyük bir gürültü duyarsın, ben de aynı gürültüyü duydum; ardından ruhumun sanki bir mendilin cepten çekilişi gibi benden çekildiğini hissettim. Son olarak ise ruhumun bir bütün halinde tekrar bedenime döndüğünü fark ettim ve de o andan itibaren benim için ölüm yoktu.)




Evinin bahçesi milli park olabilecek büyüklükte, dekorasyonu bugün yapılan evlerden bile güzel. Bahçede 4 katlı kule gibi yapıda, Hemingway'in 40 kedisinin yaşadığı söyleniyor.Evin fotoğraflarını çekmek için ayrıca para istedikleri ve ben de cüzdanımı arabada bıraktığım için pek fotoğraf çekemedim. Ama sonra, Havana'nın içinde Hemingway'in sık sık gittiği söylenilen ve anısına bara bir heykelini kondurdukları Floridita isimli barda, en çok sevdiği içki olan Daiquiri (rom,buz,hindistan cevizi) içtim bir kadeh. Şerefinize!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder