22 Aralık 2008 Pazartesi

19 Aralık Cuma, Hola!

Başarılı bir uçuş ve alkışlar eşliğinde bir inişten sonra uçaktan iner inmez ilk duyumsadığım, sıcak havanın kokusu. Rengarenk bir havaalanının geçtiğimiz ilk salonunda, görevli üniformalı bir kadının elindeki sigarayı görünce "nasıl yani" diyorum. Sonra pasaport kontrol salonundaki saatler süren bekleyişin ilk dakilalarında (cünkü aynı anda İspanya, Almanya ve İtalyadan da uçak inmiş) önümdeki Kübalı adam sigarasını çıkarıp bana dönüp "thats ok" deyince anlıyorum ki burası heryerinde sigara içilebilen başka bir yer :)

Beni karşılayan Konsolosluk görevlisi genç bir ataşe. 8 aydır buradaymış, 10 kilo vermiş. Önce para bozdurmak için bir otele (kübada iki çeşit para kullanılıyor, biri Kübalıların kullandığı peso, diğeri dönüştürülebilir para dedikleri "peso convertible"CUC. Dolara yüzde 25 iskonto uyguluyorlar, 100 euroya 125 CUC alınabiliyor) sonra da hemen bir süpermarkete götürüyor beni. Süpermarket diye gittiğimiz yeri görünce, Van'daki bir markette daha fazla çeşit vardır herhalde diye düşünüyorum. Sık sık elektrik kesildiği için donmuş gıda almak riskli olabilir. Makarna, meyve suyu, su alıyorum. zaten annem yanıma kuruyemiş, galeta vs. koymuştu, idare ederim diye düşünüyorum. Marketin çıkışında yaşlıı bir adam laf olsun diye alışveriş fişini acaba içeriden birşeyler çaldın mı diye kontrol ediyor. Tamam, diyor; çıkıyoruz.

Konsolosluk güzel gözüküyor. Bahçeli güzel bir bina. Arka tarafında bir bina daha var, 2 katlı. Ben ikinci katındayım. İki odam var, güzel bir banyom, mutfağım, delice bir gürültüyle çalışan buzdolabım, milattan önceden kalmış bir fırınım ve Küba'nın devlet kontrolündeki 4 tv kanalından başka birşeyi çekmeyen televizyonum. Aklımda hep acaba paramla rezil mi olacağım korkusu var.

Sonra kahya badem abi geliyor. Adanalı Kahya abi, buraya 10 yıl önce gelmiş. O zamanki büyükelçinin yanında çalışıyormuş türkiye'de. Sonra büyükelçi Havana'ya tayin olunca, onu da getirmiş. geliş o geliş. 3 büyükelçi eskitmiş, İspanyolcayı anadili gibi sökmüş, kendinden 16 yaş küçük Kübalı güzel bir kızla evlenmiş, bir de çocuk yapmış. Bana hemen yemek getiriyor, sen şimdi yat, sabah kalkınca konuşur, gezeriz diyor ve alt kattaki evine gidiyor.

Ben de çok sürmeden yatıyorum. Uyuyorum. Sanırım hiç rüya görmüyorum :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder