31 Aralık 2008 Çarşamba

sokaklar(da kayboldum!)



Güneşli bir pazartesi günü, izinliyim. Sabahtan Hemingway müzesine gittik, dönerken Havana merkezinde indim, biraz dolaşıcam dedim. Niyetim biraz fotoğraf çekip taksiye binip geri dönmek. Denize paralel yürüyerek yolumu bulabileceğimi zannediyorum, dolayısıyla o istikamette yürüdüm hep. Ama kendimi kaptırmışım herhalde, en son biraz dinlenmek için küçük bir kafede oturduğumda -ki yaklaşık 4-5 saat sonra- , turistik Havana'dan epey uzaklaştığımı, çat pat İspanyolca, yarı İngilizce çokca da vücut diliyle denizle alakasız bir yerde olduğumu öğrendim orada oturan iyi niyetli Kübalılardan. Bir çocuk benim için 15 dakika kadar taksi bulmaya çalıştı, sonra güvenli bir şekilde taksiye bindirdi ve eve gönderdi. Eve geldiğimde boynumda gezdirdiğim fotoğraf makinem yüzünden tutulmuştum. İşte o günden arta kalanlar:









Havana'da evlerin, binaların ya da herhangi bir duvarın üstünde genellikle resimler yapılmış, yazılar yazılmış. İnsanlar kendilerini özgürce(!) ifade etmişler:











Bu resimdeki 5'linin resim ya da fotoğrafına Havana'nın her yerinde rastlanıyor.1998 yılında Küba Devleti’nden Clinton’a terörizme karşı işbirliği konusunda yazılan bir mektubun ciddiye alınması sonucunda FBI ile Küba Gizli Servisi arasında bir bilgi alışverişi olmuş.Küba, bu mektupta Miami'deki çetelerin faaliyetlerine ilişkin olarak edindiği bilgileri ABD ile paylaşmış. Bir ABD güvenlik heyeti 1998 Haziran’ında Havana'yı ziyaret etmiş. Bu ziyaretten iki ay sonra 12 Eylül 1998’de, Miami'deki terörist grupları yargılaması gereken ABD, görevleri sadece bu terörist grupların faaliyetleri hakkında bilgi edinmek olan 5 Kübalı'yı, ABD karşıtı casusluk yapmakla suçlayıp tutuklamış ve çok ağır cezalar verilmiş. Kübalılar da sokaklara, evlere yaptıkları bu resimlerle Küba Beşlisi'ne hayranlık ve hasretlerini dile getirip,onlara er ya da geç kavuşmayı umuyorlar. "Volveran" yani "Geri dönecekler!"...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder