14 Ocak 2009 Çarşamba

şehirde



Burada ulaşım çeşitli yollardan yapılıyor. Taksi,otobüs, coco taksi, dolmuş ya da en popüler, en kolay ve en ucuz olan otostopla. Genç yaşlı herkes otostop çekiyor, normal karşılanıyor. Birkaç çeşit plaka kullanılıyor bir de. Sarı, mavi, kahverengi, siyah,beyaz, kırmızı vs. Yabancılar sarı, kiralık arabalar beyaz, devlete ait araçlar mavi... Mavi plakalı araçlar eğer boş gidiyorlarsa, otostop çekenleri almak zorundalar. Ben de birkaç defa otostop çektim. Bir kere sarı plakalı bir Alman'ın iki defa da Türk olduğumu duyunca çok şaşıran iki Kübalının. Gündüz gitmekte bir sorun yok da, gece dönerken ne olur ne olmaz diyip taksiye bindim. Tabii ki kazıklanmışım, Adem abi 5 CUC versen göbek atarlardı dedi sonra, 10 CUC verdiğimi duyunca. Neyse dedim napalım helal olsun :)



Toplu taşıma cok gelişmediği için otobüs sayısı az. İçerisi de çoğunlukla kalabalık oluyor. Ama hem otobüse binmiş olmak hem de taksiye daha fazla para yedirmemek için bir kez otobüsle gittim eve. Çok kalabalık değildi şansıma, en güzel tarafı ise otobüsün içinde müzik -tabii ki salsa- çalıyor olmasaydı. Hoş, 10 dakikalık yolu dolaşa dolaşa yarım saatte aldık ama yine de keyifliydi.



Faytonlar eski Havana'da dolaşmak için. Bizdeki gibi, fazla turistik.



Bisikletten bozma ve hayli ucuz bunlar var bir de. Sıcak havada, eskimiş civatalarla şoföre eziyet etmek istemediğim için hiç binmedim.



Coco taxi, benim favorim. Bildiğimiz scooterları hindistan cevizini andıracak biçimde modifiye ederek, 2 kişilik araçlara dönüştürmüşler. Normal taksilerden biraz daha ucuz ve havalandırma da bedava!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder